دوربین مداربسته برای مکان ها

دوربین مداربسته برای مکان ها

دوربین مداربسته برای مکان ها

 

یکی از تکنولوژی های نوین که امنیت را در زندگی انسان شهرنشین امروزی به مراتب بالا برده است دوربین مدار بسته است که در مکان های مختلفی در سطح شهرها و حتی خارج از شهر به کار برده می شود.

اما برخی جاها هستد که استفاده از دوربین مداربسته در آنها بسیار متداول شده است معنولا بیشتر کاربرد این تکنولوژی در این مکان ها است. در این مطلب با اشاره به این اماکن سعی می کنیم به مواردی در ارتباط با انتخاب دوربین مدار بسته مناسب مکان های مختلف نیز اشاره کنیم.

دوربین مداربسته ویژه پارکینگ ها
اولین مورد پارکینگ‌ها هستند. خودرو ها امروزه از وسایل گران قیمتی هستند که در زندگی مردم جای خود را باز کرده اند. هر جا که جنس گران قیمتی انبار شود احتمال سرقت نیز وجود دارد.

از این رو وجود دوربین مداربسته در پارکینگ خودروها کاملا ضروری است. این ضرورت فقط به پارکینگ های عمومی و همگانی که صدها و بعضا هزاران خودرو را در خود جای می دهند محدود نیست.

بلکه امروزه در مجتمع های مسکونی نه چندان بزرگ هم در محدوده پارکینگ دوربین مدار بسته نصب می کنند تا ضریب ایمنی را بالا ببرند. در انتخاب محل قرارگیری دوربین ها در محوطه پارکینگ باید دقت شود که تمامی قسمت های محوطه پارکینگ تمامی روزهای سال به صورت ۲۴ ساعته تحت نظر این دوربین ها باشند و نقطه کوری برای دوربین ها وجود نداشته باشد.

همچنین مقاومت دوربین های مداربسته در برابر ضربه و خرابکاری نیز بحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دوربین مداربسته ویژه فروشگاه ها
دومین مکانی که استفاده از دوربین مدار بسته در آن ها رواج دارد فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی هستند. در این فروشگاه ها دوربین های مدار بسته گنبدی شبکه ثابت بیشتر به کار می روند.

زیرا جهت دید دوربین مشخص نبوده و همچنین کل محوطه فروشگاه را پوشش می دهند. در زمان‌هایی مانند ازدحام خریداران آمار سرقت از فروشگاه های زنجیره ای بالا می رود. همچنین دوربین مداربسته به مدیران فروشگاه امکان چک کردن موجودی کالاها در قفسه ها را نیز می دهد. بدون آنکه لازم باشد در محوطه فروشگاه گشت بزنند.

فروشگاه های لباس فروشی نیز به دوربین مدار بسته نیاز دارند. در زمان ازدحام خریداران سرقت از این مغازه ها نیز می تواند زیاد شود. از این رو لازم است دوربین مدار بسته شبکه ثابت در آن ها نصب شده باشد و قسمت های مختلف فروشگاه را تحت پوشش بگیرد. در خروجی کلیه فروشگاه ها نیز لازم است دوربین مدار بسته در ارتفاعی برابر چشم افراد در حال خروج نصب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 650px;}