تنبلی را رها کرده و شروع به ورزش کردن کنید! فواید تناسب اندام و فیتنس آنقدر زیاد هستند که قابل چشم پوشی نیست. باید احساس جوانی کنید تا زندگی طولانی تری داشته باشید. این شعار نیست- بلکه فواید واقعی ورزش منظم است. طبق نتایج آخرین تحقیقات، افرادی که سطح تناسب اندام بالایی دارند، از بسیاری بیماری ها مصون می مانند.

فیتنس : فواید ورزش برای شما چیست؟

خبر خوب این است که تحقیقات نشان داده ورزش باعث افزایش خواب، جلوگیری از اضافه وزن، کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، سکته مغزی، دیابت نوع دوم و حتی افسرگی می شود.

نتایج یک مطالعه نشان داد افرادی که از سرطان پستان جان سالم به در بردند، زمانیکه به ورزش و تمرینات فیتنس روی آوردند، بهبود قابل توجهی در فعالیت های فیزیکی، قدرت، ثبات وزن و سلامتی اجتماعی بدست آورند.

تحقیقات دیگری که بر روی بیماران نارسایی قلب انجام شده بود نشان داد که ورزش و تمرینات فیتنس علائمی صادر می کند و باعث بهبود کیفیت زندگی، کاهش بستری در بیمارستان و در برخی موارد کاهش خطر مرگ می شود. محققان می گویند ورزش تنها برای افرادی که دچار بیماری های سلامتی هستند مهم نیست، بلکه اگر به تاثیر ورزش های متوسط بر افرادی که دوره نقاهت می گذرانند نگاهی بندازیم، می فهمیم که حتی فواید بسیار بیشتری برای افرادی که سالم هستند نیز وجود دارد.

فیتنس : مبانی تمرینات فیتنس

لازم نیست که تمرینات ورزشی حتما سنگین و شدید باشند که نتیجه بخش باشند. بلکه حتی ورزش های متوسط که پنج تا شش بار در هفته انجام می شود، فواید مادام العمر برای سلامتی در پی خواهد داشت.

هنگامیکه فعالیت های بدنی بیشتری را در برنامه روزانه خود می گنجانید حواستان به این نکات باشد:

به مدت 2 ساعت و نیم در طول کل هفته ورزش متوسط انجام دهید.
از بی فعالیتی دوری کنید؛ حتی کمی ورزش با هر سطحی از شدت بهتر از هیچی است.
حداقل دوبار در هفته ورزش های هوازی و تمرینات فیتنس انجام دهید. هم چنین تمرینات قدرتی که شامل وزنه ها و دمبل می شود را برای گروه عضلانی اصلی بدن در نظر داشته باشید.
فیتنس : ورزش را تبدیل به عادت کنید.

دلیلی که بیشتر مردم برای ورزش نکردن می آورند، کمبود وقت است. اگر نمی توانید یک برنامه ی فیتنس طولانی مدت و مقرر برای خود داشته باشید، حداقل سعی کنید فعالیت های ورزشی در مدت زمان های کوتاه ده دقیقه ای برای خود در نظر بگیرید تا بتوانید از سلامت جسم و بدن برخوردار شوید. حتی اگر چنین ورزش های کوتاه مدتی باعث کاهش وزن نشود، اما انجام روزانه ی آنها خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

اهداف واقع بینانه داشته باشید و گام هایی هرچند کوچک برای افزایش تحرک در برنامه روزانه تان بردارید: مثلا بجای استفاده از پله برقی و آسانسور از راه پله استفاده کنید، یا پیاده به مغازه بروید. نکته مهم اسن است که آرام آرام شروع کنید و آمادگی خود را افزایش دهید. اگر کفش مناسب، گام شمار و موسیقی مناسب ورزش دارید، پس دیگر بهانه نیاورید.

برای اینکه بیشتر بتوانید به این برنامه ورزشی خود عادت کنید، سعی کنید تنوع داشته باشید: مثلا یک روز استخر بروید و یک روز دیگر پیاده روی کنید. از خانه خارج شوید و با فرزندانتان شروع به بازی، فوتبال یا هر فعالیت فیزیکی دیگری بکنید. حتی اگر آب و هوا زیاد خوب نیست، سراغ برنامه ی بعدی بروید – از یک دوچرخه ثابت در خانه استفاده کنید، یا می توانید به باشگاه های ورزشی بروید و در آنجا ورزش کنید. هدف این است که بتوانید ورزش را تبدیل به یک عادت کنید: درست مانند مسواک زدن و خوابیدن، همه ی این ها برای سلامت بدن ضروری هستند.

یدتان باشد که حتی با تغییرات کوچک هم می توانید پاداش های بزرگی بدست آورید که تا آخر عمر همراه شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *