مهم ترین نکات برای رانندگی بی خطر در باران

مهم ترین نکات برای رانندگی بی خطر در باران
تمرکز خود را به رانندگی بدهید، حواستان را پرت مناظر زیبای اطراف کنید.
قبل از رانندگی چک کنید که برف پاک کن های شما سالم باشند و سرعت برف پاک کن را متناسب با شدت باران تنظیم کنید.
در هنگام رانندگی در باران سرعت خود را نسبت به حداکثر سرعت مجاز کمتر کنید. زیرا در روزهای بارانی ضریب اصطکاک لاستیک ها و زمین کاهش می یابد و بهتر است که با سرعت کمتری نسبت به سرعت مجاز رانندگی کنید. این کاهش سرعت حتی برای زمانیکه باران با شدت یلی کمی می بارد هم ضروری می باشد.
اگر در حین رانندگی در باران میخواستید ترمز کنید، این کار را یک دفعه انجام ندهید و سعی کنید چندین بار به صورت پیاپی پدال ترمز را فشار دهید این طور ترمز کردن اجازه نمی دهد که خودرو شما لیز بخورد. البته ماشین هایی که ترمز ای بی اس دارند احتمال لیز خوردنشان بسیار کم می باشد. سوالی که پیش می آید، این است که اگر خودرو شما لیز خورد چگونه آن را متوقف کنید؟ در صورتی که خودرو شما دچار لغزش شد و لیز خورد از ترمز کردن بپرهیزید زیرا سبب می شود که چرخ ها قفل کنند. شما باید سعی کنید تا در جهتی حرکت کنید که قسمت عقب خودرو حرکت می کند یعنی باید فرمان را به همان سمت بچرخانید و هر وقت که خودرو در مسیر مستقیم قرار گرفت آهسته ترمز کید و از سرعت ماشین کم کنید.
در روزهای بارانی سعی کنید سبقت نگیرید
پای خود را به طور ناگهانی از روی پدال گاز برندارید تا از سر خوردن خودرو جلوگیری کنید.
حواستان بیشتر از همیشه به عابرین پیاده باشد. سعی کنید هنگامی که از کنار عابرین پیاده رد می شوید سرعت خود را کم کنید تا آنها را خیس نکنید.
سعی کنید به قوانین راهنمایی و رانندگی بیش از گذشته توجه کنید و تمامی قوانین را رعایت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *