کابینت آشپزخانه

ساخت یک آشپزخانه شیک به همراه طراحی مدرن و امروزی آن شروع یک زندگی ایده‌آل را رقم میزند. آشپزخانه قلب هر خانه و قلب هر آشپزخانه، کابینت های آن است. برای ایجاد آرامش در هر محیطی نیاز به طراحی استاندارد و چیدمان اصولی دکوراسیون داخلی آن محیط است. فضای حساسی مانند آشپزخانه باید بهترین نحوه چیدمان مخصوصا در مورد طراحی و ساخت کابینت ها را داشته باشد، به‌طوری‌که بهترین کاربری را ایجاد کند.

کابینت آشپزخانه شامل جعبه‌ها و قفسه‌هایی است که برای ذخیره سازی مواد غذایی و نگهداری تجهیزات و ابزار آشپزخانه به‌کار می‌رود. هدف از طراحی و ساخت کابینت استفاده بهینه از فضای آشپزخانه و در دسترس بودن تمامی موارد مورد نیاز برای انجام یک آشپزی لذت بخش است. مهم ترین معیار بررسی یک آشپزخانه تمام عیار و کارا نوع طراحی کابینت، ساخت و در نهایت اجرای آن است.

استاندارد طراحی و ساخت کابینت

روند طراحی و ساخت کابینت ها به دو قسمت تقسیم می‌گردد. مرحله اول تهیه بهترین مواد اولیه برای ساخت قسمت‌های مختلف یک کابینت بر اساس جنس آن (چوب، فلز…) و مرحله دوم شامل استاندارد طراحی کابینت بر اساس مقیاس‌های استاندارد و محلی که قرار است کابینت در آنجا نصب گردد. اگر قصد این را دارید که سیستم کابینت منزل در هر شرایطی کیفیت خود را حفظ نماید باید هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه خود به جنس کابینت ها دقت کافی داشته باشید. هنگامی که خیال شما از مرحله ساخت کابینت آسوده گردید باید استانداردهای طراحی کابینت را مدنظر قرار دهید. برای این منظور باید عوامل زیر را بررسی کرد:

  • ارتفاع استاندارد کابینت آشپزخانه
  • متراژ آشپزخانه و دیوارهای آن
  • نسبت اندازه شیرآب و سینک ظرفشویی
  • اندازه استاندارد وسایل مختلف آشپزخانه (یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و …)